Uitsplitsing naar beleidsvelden | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Verschil | Verschil | Verschil |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bedragen x € 1000 | 2022 | 2022 | 2022 | 2023 | 2023 | 2023 | Lasten | Baten | Saldo |
Economie | -221 | 17 | -204 | -209 | 20 | -188 | 13 | 3 | 16 |
Grondexploitatie bedrijven | 0 | 0 | 0 | -330 | 280 | -50 | -330 | 280 | -50 |
Saldo van lasten en baten | -221 | 17 | -204 | -539 | 300 | -238 | -317 | 283 | -34 |
Mutatie reserves | 0 | 40 | 40 | 0 | 50 | 50 | 0 | 10 | 10 |
Resultaat | -221 | 57 | -164 | -539 | 350 | -188 | -317 | 293 | -24 |
Financiële analyse
Hieronder volgt een toelichting op de verschillen groter dan € 50.000 - op beleidsveld niveau - tussen de begroting 2023 en de begroting 2022 (inclusief alle begrotingswijzigingen t/m juni 2022).
De afwijkingen zijn aangeduid als - of +.
Min - betekent dus hogere lasten of lagere baten in de begroting 2023 ten opzichte van de begroting 2022, waardoor er een negatief effect is op het begrotingssaldo.
Grondexploitatie bedrijven - € 50.000
Het saldo van € 50.000 bestaat uit ramingen die volledig ten laste van de reserve grondexploitatie worden gebracht in 2023. Het gaat hierbij om:
€ 10.000 uitvoeringskosten agenda nota economisch beleid
€ 15.000 algemene kosten die niet rechtstreeks aan een bepaald complex
zijn toe te rekenen
€ 25.000 kosten onderzoek verkenning nieuw bedrijventerrein