3 Beheer openbare ruimte

Financiën

Uitsplitsing naar beleidsvelden

Lasten

Baten

Saldo

Lasten

Baten

Saldo

Verschil

Verschil

Verschil

Bedragen x € 1000

2022

2022

2022

2023

2023

2023

Lasten

Baten

Saldo

Openbaar groen

-2.441

132

-2.309

-2.449

137

-2.312

-8

5

-3

Verkeer en vervoer

-3.355

169

-3.187

-3.197

150

-3.048

158

-19

139

Saldo van lasten en baten

-5.796

301

-5.496

-5.646

286

-5.360

150

-14

136

Mutatie reserves

-252

650

398

-20

140

120

232

-510

-277

Resultaat

-6.049

951

-5.098

-5.666

427

-5.240

382

-524

-142

Financiële analyse

Hieronder volgt een toelichting op de verschillen groter dan € 50.000 - op beleidsveld niveau - tussen de begroting 2023 en de begroting 2022 (inclusief alle begrotingswijzigingen t/m juni 2022).
De afwijkingen zijn aangeduid als - of +.

Min - betekent dus hogere lasten of lagere baten in de begroting 2023 ten opzichte van de begroting 2022, waardoor er een negatief effect is op het begrotingssaldo.

Verkeer en vervoer + € 139.000
Bij verharde wegen is voor onderhoud extra budget opgenomen vanwege de areaaluitbreiding van de Vechtdalverbinding (N340/N377) ad. € 62.000 en hogere afschrijvingen van € 43.000.
Daarnaast was er in 2022 nog sprake van een bijdrage aan het project Westerhof van € 139.000 en in 2023 niet meer.
In 2022 zijn de elektriciteitskosten incidenteel bijgeraamd. Voor 2023 zijn we nog uitgegaan van de oorspronkelijke ramingen in afwachting van de uitkomsten van een nieuwe energiecontract. Dit geeft een verschil van € 108.000.
Tot slot zijn er diverse kleine verschillen ad. € 3.000 nadeel, waardoor er per saldo een voordeel ontstaat van € 139.000 op dit beleidsveld.

Deze pagina is gebouwd op 10/06/2022 16:29:17 met de export van 10/06/2022 15:33:19